タイトル
2024 年度 1・2学期
経済学部 経済学科
日英区分: 日本語
経済英語I
English for economics majors I
 
講義番号 科目区分 学期
040604 専門教育科目 1・2学期
ナンバリングコード 教室
LBZZ1ECED2001A  
必修・選択の別 メディア授業科目
 
単位数 曜日・時限
2 木1〜2
担当教員(ローマ字表記)
田原 伸子 [TAHARA Nobuko]
持続可能な開発目標(SDGs)
  • 質の高い教育をみんなに
  • パートナーシップで目標を達成しよう
対象学生
2年次生以上(経・GDP(経済学部MT)学生のみ)
他学部学生の履修の可否
連絡先
tahara-n@okayama-u.ac.jp
オフィスアワー
by appointment
学部・研究科独自の項目
nothing in particular
使用言語
外国語科目(語学)
授業の概要
Students will study topics about Japanese companies that have grown big and successful with creative and innovative ideas (e.g., Morinaga, Hibiya Kadan, Kobayashi Phamaticeutical). In the class, students will read about a topic, discuss it, and also present it. Classes will involve tasks that involve collaboration. This is an English class. Students will learn the history of the company and ideas behind the success, and improve their English as well.
学習目的
By taking this course, students will improve their:
1. ability to comprehend the main ideas and key points about topics
2. ability to discuss content critically
3. ability to use all four English skills to communicate about topics 4. 21st Century Skills (critical thinking, creative thinking, collaboration skills, digital literacy, and global awareness)
到達目標
Students will have developed their ability to think critically about ideas and strategies that lead to a success of companies, and apply them to varied situations in life. Students will also have improved their communication skills to convey their ideas in English.
授業計画
Below is a tentative weekly plan which the teacher may change. Week 1:Orientation + Unit 1 Week 2-7: Each Unit (Listening, comprehension, discussion) Week 8: No class (Mid-term test period) Week 9 -15 Each Unit (Listening, comprehension, discussion) + One time Presentation Week 16 Term test
授業時間外の学習(予習・復習)方法(成績評価への反映についても含む)
The teacher will give instructions on how students can prepare for and review lessons.
授業形態
(1)授業形態-全授業時間に対する[講義形式]:[講義形式以外]の実施割合
20% : 80%
(2)授業全体中のアクティブ・ラーニング
協働的活動(ペア・グループワーク、ディスカッション、プレゼンテーションなど)
やや多い
対話的活動(教員からの問いかけ、質疑応答など)
やや多い
思考活動(クリティカル・シンキングの実行、問いを立てるなど)
やや多い
理解の確認・促進(問題演習、小テスト、小レポート、授業の振り返りなど)
やや多い
(3)授業形態-実践型科目タイプ
該当しない
(4)授業形態-履修者への連絡事項
Contact the instructor in advance if special care is needed.
使用メディア・機器・人的支援の活用
視聴覚メディア(PowerPointのスライド、CD、DVDなど)
やや多い
学習管理システム(Moodleなど)
やや多い
人的支援(ゲストスピーカー、TA、ボランティアなど)
なし
履修者への連絡事項
Contact the instructor in advance if special care is needed.
教科書
教科書1 ISBN 978-4-88198-722-8
書名 Creative Ideas for Products &Services
著者名 神田範明
出版社 松柏社 出版年 2021
備考
Need to buy the coursebook.
参考書
備考
No particular reference books recommended, or used in the class.
成績評価基準(授業評価方法)
Involvement in the classroom activities (30%), Test & quiz scores (30%), term test (40%)
受講要件
GTEC 2 skills scores of 243, or TOEIC 550, and above
教職課程該当科目
Not relevant
JABEEとの関連
Not relevant
持続可能な開発目標(SDGs)

(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。
(実施手段)持続可能な開発のための実施手段を強化し、グローバル・パートナーシップを活性化する。
実務経験のある教員による授業科目
備考/履修上の注意
For a credit, attendance of more than one third of the classes is required.
学習成果(LCOs)
「学修成果(LCOs)」 関連するコア・コンピテンシー 評価の方法
習得した専門的な知識を様々な場面で適切に応用することができる。 問題解決力 exams, quizzes, assignments, reports, reflections etc.
自らすすんでエビデンスに基づいた情報を収集することができる。 情報リテラシー exams, quizzes, assignments, reports, reflections etc.
情報の収集と分析を適切に活用することができる。 問題解決力 exams, quizzes, assignments, reports, reflections etc.
他者と共に生活するための言語的または非言語的なコミュニケーション能力を有し、意思疎通ができる。 コミュニケーション・スキル exams, quizzes, assignments, reports, reflections etc.
専門的な知識に基づき、社会の中の課題を発見し、解決に向けて行動することができる。 問題解決力 exams, quizzes, assignments, reports, reflections etc.
※コア・コンピテンシーに関する説明
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